הארנב הזקן קופץ לבורסה האמריקאית 

הארנב הזקן קופץ לבורסה האמריקאית 

לאחר יותר מעשור כחברה פרטית (שנרכשה בתמורה ל-207 מיליון דולר), חברת PLAYBOY חוזרת לשוק הציבורי כחלק משגעון הנפקות ה-SPAC ששוטף את השווקים – ותחת הטייקר PLBY. 

כבר באוקטובר 2020 חברת “צ’ק פתוח”, פרסמה כי בכוונתה להתמזג עם PLAYBOY תמורת 58.5 מיליון דולר ו-66% ממניות ה-SPAC. מאזנה של החברה החדשה מורכב מ-101 מיליון דולר מזומן ומ-142 מיליון דולר חוב.

קצת היסטוריה 

מגזין PLAYBOY פורסם לראשונה בשנת 1953 בשיקאגו על ידי יו הפנר. המגזין כלל תמונות של נשים ערומות והיה חלק מהמהפכה המינית בשנים 1960 -1980. הפנר הפך במרוצת השנים לדמות פרובוקטיבית כאשר הקיף את עצמו בדוגמניות צעירות שקיבלו את השם “שפנפנות” ונהג להרים מסיבות גדולות באחוזת PLAYBOY. 

פעילות המגזין  שעליה נבנתה הפופולאריות של המותג הפסיקה עם ירידת הפרינט, אך המותג הוא עדיין אחד המוכרים בעולם. בשנת 2018 PLAYBOY מוקם במקום ה-40 ברשימת המותגים המוכרים ביותר, בשנת 2019 עלה למקום ה-21 ובשנת 2020 עלה למקום ה-17. לצורך השוואה ב-2020 מותג ה-NFL מוקם במקום ה-16 וה-NBA במקום ה-20. 

התוכנית: להשתלט על ההכנסות

על פי החברה, מכירות המותג מגלגלות יותר מ-3 מיליארד דולר בשנה ב-180 מדינות, אבל רוב הכסף הולך לזכיינים ורק מעט ממנו מגיע בחזרה לחברה. 

לחברה שיתופי פעולה בין השאר עם המותגים הבאים:

המודל העסקי שלה הוא B2C (מכירות ישירות), מכירת זכויות ושיתופי פעולה, בארבעה תחומי פעילות עיקריים:

  1. “Sexual Wellness” – במילים פחות מעודנות, מכירה של אביזרי מין, קונדומים, שמנים וסיכה, מעוררי חשק מחוזקים ב-CBD והלבשה תחתונה.
  2. אופנה – מכירה עצמית של בגדים ואביזרי לבוש ושיתופי פעולה עם חברות אופנה בעבור תגמולים.
  3. איכות חיים ומשחקים – משחקים דיגיטליים, משחקי קזינו, משקאות אלכוהולים אומנות ומוזיקה.
  4. טיפוח ויופי – בשמים לנשים וגברים, תמרוקים המכילים CBD ומוצרי איפור וטיפול.

הכנסות החברה בשנת 2018 ו-2019 הסתכמו ב- 78.2 מיליון דולר, ועל פי תחזית ההנהלה הן יסתכמו ב-131 וב-166 מיליון דולר בשנים 2020 ו-2021 בהתאמה. כמו כן, שווה לציין שהחברה רכשה בשנת 2019 את חברת YANDY שמחזיקה חנות רייטיל דיגיטלית.

כעת, בכוונת הנהלת החברה לעשות שינוי אסטרטגי מהותי באמצעות מעבר ממודל עסקי של מכירת רישיונות למודל של O&O (החזקה והפעלה) כדי לתפוס לעצמה נתח שוק גדול יותר מהמחזור. כרגע יש לחברה חוזים למכירת רישיונות מהמותג שצפויים להכניס לה תזרים מזומנים של יותר מ-46 מיליון דולר בשנה עד שנת 2027.

קישור למצגת החברה

 

 

 

כתיבת תגובה