בני דור ה-Z בארה”ב, שנולדו בין השנים 1997 ל-2012 וגילם הממוצע 16, מגיעים לבגרות בתזמון מושלם עם המהפכה הדיגיטלית, לתוכה נולדו. סקר שנתי של חברת המחקר החשובה Piper Sandler, שנערך בקרב 7,000 בני דור ה-Z, מצייר תמונת מציאות מעוררת השתאות על חיי הצעירים.
למתבגרים החדשים ערכים, הרגלים וסגנון חיים חדש. בכתבה קודמת סיפרנו לכם בהרחבה על החיבור שלהם לאייפון, והפעם נצלול לאספקטים נוספים. מהסקר רואים בברור איך אתרי מסחר כמו אמזון (NASDAQ: AMZN) מחליפים עבורם את הקניונים, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם (NASDAQ: FB) וסנפצ’אט (NASDAQ: SNAP) מחליפות מדיות כמו טלוויזיה. תשלומי אונליין כמו פייפאל (NASDAQ: PYPL) מחליפים כרטיסי אשראי ומובילי דעה כמו היוטיובר דיויד דובריק מחליפים סלברטיז שצמחו בקולנוע ובטלוויזיה.
מדיה ורשתות
צעירי וצעירות דור ה-Z צופים הרבה פחות בטלוויזיה מסורתית ומעדיפים תוכן אינטרנטי וסטרימינג. 32% מצריכת התוכן שלהם מתבצעת בנטפליקס (NASDAQ: NFLX) ו- 31% ביוטיוב. שירותים כמו דיסני פריים (100 מיליון מנויים) (NASDAQ: DIS), דיסקברי-HBO (מיזוג חדש בשוק בין ערוצי דיסקברי ל-HBO MAX) (NASDAQ: DISCA), אפל טי.וי (40 מיליון מנויים) ואמזון פריים (150 מיליון מנויים) מצמצמים במהירות את פער המנויים לעומת נטפליקס (200 מיליון מנויים), אך עדיין מפגרים משמעותית בכמות ההפקות החדשות ובנתח הצפיה אחרי נטפליקס ויוטיוב.
בעולם המדיה החברתית, חשוב לציין את הפוטנציאל הגבוה של סנפצ’אט בקרב הצעירים האמריקאים. אפליקציה זו פחות נפוצה בעולם, אך בארה”ב היא המועדפת בקרב דור ה-Z ונחשבת לבעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר ליהנות מהרגליי הקניה של הדור הזה באונליין, כולל ברשתות החברתיות (26% מהצעירים קנו לפחות פעם אחת ברשת חברתית ב-2020).
Facebook: FB | |
נתונים | 08/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 350.49 |
שווי שוק במיליוני דולר | 993,802 |
P/E מכפיל רווח | 30 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 21 |
P/S מכפיל מכירות | 8 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 10.0 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 94,400 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 28.52% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 28.69% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 11,177 |
מחיר יעד ממוצע | 398 |
המלצות קניה | 48 |
המלצות החזק | 7 |
המלצות מכירה | 3 |
Netflix: NFLX | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 535.96 |
שווי שוק במיליוני דולר | 237,646 |
P/E מכפיל רווח | 56 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 41 |
P/S מכפיל מכירות | 8 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 9.4 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 26,392 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 28.90% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 23.31% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 18,511 |
מחיר יעד ממוצע | 617 |
המלצות קניה | 34 |
המלצות החזק | 7 |
המלצות מכירה | 5 |
Snap Chat: SNAP | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 535.96 |
שווי שוק במיליוני דולר | 237,646 |
P/E מכפיל רווח | 56 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 41 |
P/S מכפיל מכירות | 8 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 9.4 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 26,392 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 28.90% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 23.31% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 18,511 |
מחיר יעד ממוצע | 617 |
המלצות קניה | 34 |
המלצות החזק | 7 |
המלצות מכירה | 5 |
תשלומים
עולם הפיננסים והבנקאות נמצא בתחילתה של מהפיכה בכל הנוגע לתשלומים ולהעברת כספים. הבנקים הגדולים אמורים להיות המפסידים העיקריים, אם כי כרגע ההשפעות רק מדגדגות את הכסף הגדול שהם ממשיכים לגלגל. בני דור ה-Z מעדיפים להימנע מפתיחת חשבון בנק ומעדיפים שירותים פיננסים ללא עמלות בדמות פייפל (NASDAQ: PYPL), עם כמעט 50% חדירה לשוק האמריקאי וצמיחה שנתית פנומנלית. אפל-פיי היא הדומיננטית אצל בעלי חשבונות הבנק.
PayPal: PYPL | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 297.13 |
שווי שוק במיליוני דולר | 349,047 |
P/E מכפיל רווח | 91 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 51 |
P/S מכפיל מכירות | 13 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 15.1 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 22,869 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 17.91% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 25.23% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 9,725 |
מחיר יעד ממוצע | 315 |
המלצות קניה | 46 |
המלצות החזק | 5 |
המלצות מכירה | 1 |
Square: SQ | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 244.64 |
שווי שוק במיליוני דולר | 111,401 |
P/E מכפיל רווח | 680 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 119 |
P/S מכפיל מכירות | 5 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 8.4 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 13,174 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 64.45% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 156.54% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 3,029 |
מחיר יעד ממוצע | 285 |
המלצות קניה | 31 |
המלצות החזק | 16 |
המלצות מכירה | 5 |
שופינג
בעוד הדור הקודם בילה בקניונים, דור ה-Z עבר למסחר אלקטרוני. המחירים זולים יותר והתממשקות היא אינטואיטיבית עבורם. 56% מהצעירים רוכשים באמזון (NASDAQ: AMZN). בתחום האופנה מובילה ובגדול נייקי (NYSE:NKE), המהווה דוגמא לחברה שהצליחה לעבור למסחר אלקטרוני ולשמור על מובילות עם אתר מעוצב ונחשב ויכולות התאמה אישית של ביגוד והנעלה.
Nike: NKE | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 160.16 |
שווי שוק במיליוני דולר | 253,048 |
P/E מכפיל רווח | 44 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 32 |
P/S מכפיל מכירות | 5 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 5.7 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 44,538 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 7.39% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 19.08% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 12,813 |
מחיר יעד ממוצע | 180 |
המלצות קניה | 27 |
המלצות החזק | 3 |
המלצות מכירה | 2 |
סביבה
הדאגה והאכפתיות של דור ה-Z לאיכות הסביבה בולטת. חברות בתחומי האנרגיה הירוקה הפועלות למען משבר האקלים או מציעות פתרונות, נהנות מצמיחה משמעותית.
אחת מהחברות שמצליחות כבר בהווה בתחום זה היא טסלה (NYSE:TSLA) שעושה מהפכה של ממש בתעשיית הרכב הקרטלית והמזהמת. התעשיה עוברת שינוי לא רק ב”התחשמלותה”, אלא גם בהרגלי הקנייה שלה וב-2020 לראשונה עקפו דור ה”מילנאילס” (בני 24-40) את ה”בייבי-בומרס” בקניית כלי רכב בארה”ב. מייסד טסלה, אלון מאסק, נחשב כיום לאיש הכי משפיע על כלכלת העולם, עם זרועות בתעשיית החלל ובחקר המוח.
TESLA: TSLA | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 644.65 |
שווי שוק במיליוני דולר | 621,011 |
P/E מכפיל רווח | 621 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 100 |
P/S מכפיל מכירות | 12 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 17.2 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 35,940 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 41.78% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 38.12% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 13,228 |
מחיר יעד ממוצע | 700 |
המלצות קניה | 19 |
המלצות החזק | 15 |
המלצות מכירה | 10 |
תזונה
15% מבני הנוער בארצות הברית אוכלים על פי דיאטה צמחונית. Beyond Meet (NASDAQ: BYND) היא מותג לתחליפי בשר בתחילת דרכו, שנמצא במקום מצוין לצמיחה בטווח הארוך.
Beyond Meat: BYND | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 140.34 |
שווי שוק במיליוני דולר | 8,850 |
P/E מכפיל רווח | #N/A N/A |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | #N/A N/A |
P/S מכפיל מכירות | 14 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 21.2 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 418 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 148.41% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 17.79% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 40 |
מחיר יעד ממוצע | 121 |
המלצות קניה | 5 |
המלצות החזק | 10 |
המלצות מכירה | 6 |
גיימינג וטיפוח
דור Z מוציא הרבה כסף על משחקי מחשב ועל מוצרי טיפוח. 53% מבני הנוער מצפים לרכוש קונסולה מהדור הבא, בשורה מצוינת ליצרנים: סוני (פלייסטיישן) (NYSE:SONY) ומיקרוסופט (אקס בוקס) (NASDAQ: MSFT). השינוי הגדול הבא במשחקי מחשב הוא מגמת הסטרימינג בהובלת חברות כמו אקאמאי (NASDAQ: AKAM) וטוויץ׳ בבעלות אמזון. סטרימרים מציעים לגיימרים לשדר את המשחק שלהם ולקהל המשתמשים לצפות בהם. סטרימרים משפיעים רבות על אילו משחקים וקונסולות ימכרו והטראפיק מייצר לפלטפורמות הכנסות משמעותיות מפרסום ומדאטה.
Akamai: AKAM | |
נתונים | 19/07/2021 |
מחיר מניה בדולר | 117.95 |
שווי שוק במיליוני דולר | 19,225 |
P/E מכפיל רווח | 32 |
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) | 20 |
P/S מכפיל מכירות | 6 |
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות | 6.0 |
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר | 3,277 |
צמיחת מכירות (3 שנים) | 8.73% |
צמיחת מכירות 12 חודשים | 11.02% |
חוב פיננסי במיליון דולר | 2,777 |
מחיר יעד ממוצע | 130 |
המלצות קניה | 12 |
המלצות החזק | 3 |
המלצות מכירה | 1 |