לא רק יוטיוב – מניית הווידאו ששווה לצפות בה

לא רק יוטיוב – מניית הווידאו ששווה לצפות בה

המאה ה-21, ומגפת הקורונה כנקודת מפנה היסטורית, הפכו את הוידאו לפורמט המרכזי בתקשורת עסקית ובתקשורת הבין אישית. הוידאו הפך לפורמט מרכזי הן בתקשורת של עסקים עם לקוחותיהם והן בדרך של עסקים אלו להגיע אל קהל יעד חדש. לווידאו שימוש רב שבא לידי ביטוי בשיווק דיגיטלי, במדיה החברתית, בתקשורת עם לקוחות, ובתוך החברות עצמן, באירועים וירטואליים מסוגים שונים.

שוק השיווק הדיגיטלי הפך בשנים האחרונות לדרך הדומיננטית ביותר לפרסום ולקידום מכירות. חברות הבינו כי כעת, כדי ליצור עניין, עליהן לפרסם תוכן שפונה לחושים המרכזיים של בני האנוש, הראייה ולשמיעה – כלומר בסרטוני וידאו.

המתחרים של יוטיוב

חברה בולטת ומעניינת בתחום הווידיאו, שכדאי להתייחס אליה, היא Vimeo Inc. (VMEO)חברת וימאו הוקמה בשנת 2004 ע״י שני מפתחים אמריקאים בשם ג׳ייק לודוויק וזאק קליין, שעזבו אותה בשנים 2007-8. מקור השם הוא בשילוב המילה Video והמילה Me – שמרמז לכך שהאתר כולו מבוסס על התוכן האישי שהעלו משתמשים/חברות. בגדול, וימאו הוא אתר אינטרנטי לשיתוף סרטוני וידאו בו משתמשים יכולים להעלות, לשתף או סתם לצפות בתכנים הקיימים. הפלטפורמה שייכת לחברת IAC-InterActiveCorp (IAC), שיש לה שווי שוק של 10 מיליארד דולר – והיא בעלת מוניטין מעולה בקניית חברות קטנות ובפיתוחן. IAC מחזיקה במגוון חברות מעניינות בתחומים שונים בדיגיטל כגון טינדר, דוטדאש, אינבסטופדיה ועוד, דבר המעיד על התמחותה. לוימאו יש יותר מ-200 מיליון משתמשים בכ-190 מדינות ובהם כ-1.6 מיליון לקוחות משלמים. ניתן למצוא בה יותר ממיליארד קטעי וידאו.
כיום עובדים בחברה יותר מ-800 אנשים. היא נסחרת בנאסד”ק בשווי שוק של 3.3 מיליארד דולר ויש לה משרדים בניו יורק, בישראל, בלונדון, באוקראינה, בהודו ועוד. הקורונה סייעה לאתר לצמוח בנפח הפעילות – והחברה הכריזה על עליה של יותר מ-100% בכמות הסרטונים המועלים לפלטפורמה בשנה שחלפה. בנוסף, 65% מחברות ה-“Fortune 500” (רשימת 500 החברות האמריקאיות בעלות ההכנסה הגולמית הגבוהה ביותר) רשומות כלקוחות של וימאו וההכנסות ממוצרים לחברות אלה צומחות ביותר מ-100% כבר שלושה רבעונים ברציפות.

אז במה שונה vimeo מהמתחרות?

  • חווית שימוש נעימה: בוימאו אין פרסומות בכלל, דבר שלרוב מפריע ומעצבן אותנו בגלישה היום יומית. דבר זה יכול להוות יתרון לבעלי המניות, שכן אם יוחלט לשנות את המדיניות ולפרסם, החברה תיהנה מהכנסות חדשות.
  •  האתר הוא חינמי, אך כדי להשתמש ברוב הפיצ׳רים בו, על המפרסם לשלם סכום שנע בין 30 שקל (מקנה 5GB של העלאות בשבוע) עד 280 שקל (מקנה עד 7TB וללא הגבלת זמן), תלוי בצורכי המשתמש (זו הדרך בה החברה מייצרת את הכנסותיה). 
  • פוקוס: בשונה מיוטיוב, שבסוף כל סרטון מציעה למשתמש עוד סרטונים דומים, בוימאו בסוף סרטון יוצעו למשתמש רק סרטונים שהועלו ע״י אותו האדם ובכך הוא שומר על המיקוד של צופיו.
  • איכות מרבית: באתר ניתנת אפשרות למכור חומרים אישיים בעלי זכויות יוצרים כגון סדרות וסרטים. אחד מיתרונות החברה הבולטים הוא שאיכות הסרטונים המועלים אליה היא ברמה הגבוהה ביותר (K8), ולכן יוצרי הסרטונים/סרטים שאיכות הצילום וההעלאה חשובה להם, ושרוצים לעתים למכור את היצירות לשימוש, מעדיפים בד”כ להשתמש בוימאו.
  • וידאו לייב: החברה מציעה שירות Live-Stream ברמה הגבוהה ביותר, לקהלים קטנים וגדולים באזורים שונים בעולם ובמכשירים רבים, שירות שמתאים במיוחד לבעלי עסקים שרוצים להעביר מסר בלייב. 

צמיחה עתידית

על מנת לצמוח, החברה מתמקדת בהעסקת אנשי תוכנה בתחום “תוכנה כשירות”, על מנת להקל את הפניה לקהל העסקי ולהוזיל את העלויות. כמו כן, באחרונה דווח כי החברה מתחילה לשתף פעולה עם חברות Apple וDolby-. היא אף הכריזה כי שיתופי פעולה עם חברות כמו TikTok , Shopify וFacebook- שכבר קיימים, צפויים לעלות מדרגה.החברה גם עובדת על דרכים נכונות וטובות יותר להגיע אל קהל יעד מחוץ לארה”ב, משם כרגע מגיעות 50% מההכנסות. 

ועכשיו למספרים – תחום הווידאו בכללותו נראה מבטיח. שווי השוק הוערך ב-2020 בכ-50.11 מיליארד דולר, עם צפי צמיחה שנתי ממוצע של 21% עד 2028. ברבעון השלישי של 2021 וימאו הציגה הכנסות של 100 מיליון דולר, עליה של 25 מיליון מהרבעון השלישי המקביל של 2020. שיעור הרווח התפעולי של וימאו גדל ל-75% לעומת 70% באותה תקופה בשנה שעברה. בנוסף, הוצאות המחקר גדלו ב-10 מיליון מאותה תקופה בשנה שעברה. החברה הורידה את ציפיות צמיחת ההכנסות ב-25% ברבעון הרביעי ב-2021, אבל חשוב לזכור כי שיעור הצמיחה האדיר שהיה, הושפע בחלקו ממשבר הקורונה. החברה מצפה לחציון חלש יותר בתחילת 2022 שנובע בעיקר מקשיים בהגעה לקהל חדש ומשינוי באסטרטגיית היציאה לשוק, לקראת האצה צפויה בחציון השני של 2022. לסיכום, החברה מראה שיעורי גדילה מרשימים בתחום ענק שנמצא בצמיחה, עם עליה של 20% משנה לשנה בכמות המשתמשים הממוצעת ו-25% בכמות המשתמשים המשלמים הממוצעת. בנוסף, לחברה יש 331 מיליון דולר במזומן ואין לה חוב – לכן היא יכולה להשקיע את הכסף בפיתוח ובמיתוג אגרסיביים יותר.
לסיכום, ניתן להעריך כי לוימאו יש עוד המון לאן להתפתח והמחיר שעומד כעת על 65% פחות מהמחיר בו הונפקה, יכול להוות הזדמנות מעניינת. 

*הגרף מציג את תנודות המניה מאז הנפקתה במאי 2021

תקציר נתונים פיננסים:

נתונים 02/01/2022
מחיר מניה בדולר 17.96
שווי שוק במיליוני דולר 2,968.67
P/E מכפיל רווח #N/A N/A
FP/E מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) #N/A N/A
P/S מכפיל מכירות 8.03
EV/S מכפיל שווי פעילות למכירות 8.06
סה”כ מכירות 12 חודשים (TTM) במיליון דולר 369
צמיחת מכירות (3 שנים) 110%
צמיחת מכירות 12 חודשים 30%
חוב פיננסי במיליון דולר 96.23
מחיר יעד ממוצע 31.50
המלצות קניה 5.00
המלצות החזק 4.00
המלצות מכירה 0.00
אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ”י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. החברה מחזיקה ו/או עשויה להחזיק ו/או למכור במסגרת פעילותה השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברה הנסקרת, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עם החברה הנסקרת, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות לחברה ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים בכתבה. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

 

כתיבת תגובה