שוק המניות הסיני עובר תקופה לא פשוטה בכלל הנובעת משילוב גורמים רבים וביניהם- מערכת יחסים לא יציבה עם ארה”ב, התאוששות איטית וחלשה מהצפוי של כלכלת סין מהקורונה ופחד ממשבר נדלן. כל אלו גרמו לבריחת המשקיעים ולחולשה במדדי המניות השונים . מדד ה-Hang Seng המייצג נאמנה את שוק המניות בסין (הפתוח למשקיעים זרים) ירד כמעט 13% בשנה האחרונה כאשר בהשוואה אליו המדדים האמריקאים Nasdaq100 ו-S&P 500 עלו 18% ו-9% בהתאמה ואילו מדד ה- Stoxx 600 האירופאי עלה כ-9.7%.
אמרנו כבר לא פעם כי כל משבר מייצר הזדמנויות השקעה מעולות. אז בזמן שהשוק הסיני מגמגם כפי שציינו, ישנן חברות רבות שעושות חייל ואחת כזו היא חברה בשם PDD HOLDINGS שמצליחה פעם אחר פעם להפתיע את המשקיעים ורק בשנה האחרונה הכתה החברה את כל המדדים עם תשואה של 58%.
הכירו את PDD
PDD היא חברת e-commerce (מסחר אלקטרוני) צעירה יחסית שנוסדה בסין בשנת 2015. החברה מוכרת באמצעות פלטפורמת המסחר שלה מגוון רחב של מוצרים וביניהם: תוצרים חקלאיים, ביגוד, תיקים, מוצרי טיפוח, מזון ומשקאות, מכשירים אלקטרונים, רהיטים, אביזרי ספורט ועוד רבים אחרים. החברה התחילה את פעילותה בסין בלבד תחת פלטפורמה בשם Pinduoduo כאשר עמוד התווך והחלק המשמעותי ביותר בתחילת דרכה היה סקטור התוצרים החקלאיים שהיווה חלק משמעותי מההכנסות שלה. החברה בעצם קישרה ישירות בין הצרכנים הסופיים לבין היצרנים וחסכה את המתווכים באמצע. בנוסף, אחד הכלים הייחודיים והאסטרטגיים ביותר שייצרה החברה הוא קנייה משותפת, כלומר מספר רב של לקוחות מזמינים מוצר מספק מסוים, כוח הקנייה של הצרכנים עולה, המחיר יורד, הספק מוכר יותר ובעצם כולם מרוויחים. לאורך השנים מגוון המוצרים של החברה התרחב בצורה הדרגתית, האסטרטגיה של החברה הייתה ועודנה העברה של כמה שיותר קהילות מקומיות ועסקים קטנים לתוך הפלטפורמה.
בשנים האחרונות החליטה החברה להרחיב את פעילותה גם לשאר העולם באמצעות חברה הבת שלה- Temu. Temu הושקה בספטמבר 2022 במודל עסקי דומה למודל של Pinduoduo. ההצלחה של הפלטפורמה היא לא פחות ממדהימה כאשר נכון לרבעון השני של 2023 היא פעילה ביותר מ-30 מדינות וכפי שניתן לראות בגרף המצורף המתאר את האפליקציות הפופולריות ביותר גם ב-App Store וגם ב-Google Play ברבעון השני של 2023 TEMU הגיעה למקום גבוה במיוחד והיא נמצאת במקום ה-9.
תחום ה-e-commerce הוא תחום עמוס בתחרות גם בסין וגם בארה”ב כאשר בסין PDD מתחרה עם חברות ענק כמו BABA, Meituan, JD ו-Didi. בארה”ב מתחרה החברה עם חברות ענק כמו Amazon ו-eBay. בסין נראה כי PDD מצליחה בשנים האחרונות להגדיל את נתח השוק שלה באופן משמעותי מול המתחרות. בגף המצורף ניתן לראות את נתח השוק של החברה בתחום ה-e-commerce כאשר ב-2018 נתח השוק שלה עמד על 5% בלבד ורבעון השני של 2022 הגיע כבר ל-24%.
מה היתרון התחרותי של PDD?
אחד היתרונות המשמעותיים של החברה בהשוואה למתחרות הוא המודל העסקי שלה, המתחרות העיקריות של PDD הן JD ו-BABA שההתמקדות העיקרית שלהן היא במכירת מותגים מוכרים (NIKE וEstee Lauder לדוגמה), המותגים המוכרים והגדולים מוכנים לשלם עמלה נמוכה יחסית עבור שיווק בפלטפורמות דיגיטליות עקב כך שיש להן פלטפורמות אינטרנטיות ופיזיות משלהן. PDD מתמקדת פחות במותגים ועיקר מכירותיה הם מוצרים פחות מוכרים המגיעים מעסקים קטנים יותר שמסתמכים בצורה משמעותית על פלטפורמת החברה ולכן מוכנים לשלם עמלות גבוהות יותר.
בנוסף, המבנה התפעולי של PDD יעיל הרבה יותר מאשר BABA ו-JD ומאפשר לחברה לשפר בצורה משמעותית את הרווחיות שלה בהשוואה למתחרות.
ברבעון האחרון צמיחת המכירות הייתה מרשימה ביותר כפי שניתן לראות בגרף המצורף, ברבעון האחרון הגיעה החברה לשיא של 7.21 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.8 מיליארד דולר (צמיחה של 66% ו -47% בהתאמה מהרבעון המקביל אשתקד).
התחזיות קדימה נראות חיוביות כאשר ממוצע 40 אנליסטים ב-Yahoo Finance צופה שהחברה תסיים את שנת 2023 עם הכנסות של 24.53 מיליארד דולר וב-2024 תגיע החברה ל29.95 מיליארד דולר.
נתונים עיקריים – 30.08.2023
מחיר מניה בדולרים – 93.22
שווי שוק במיליארדי דולרים – 123.85
מכפיל רווח- P/E 32.33
מכפיל רווח עתידי (12 חודשים) EP/E- 20.28
מכפיל מכירות p/s– 7.88
P/B מכפיל הון – 7.66
סה”כ מכירות ב-12 החודשים האחרונים (מיליארדי דולרים) – 23.45
חוב פיננסי במיליארדי דולרים– 17.37
מחיר יעד ממוצע – 107.05