לפני עשר שנים רק 3% ממערכות היחסים בארה”ב החלו באתרי היכרויות, ובתוך אותו מיעוט הייתם מתקשים למצוא מי שיודו בפה מלא שמצאו אהבה במסגרת שאיננה “המציאות”.

היום, ההערכה היא ש-30% מהקשרים החדשים בארה”ב נולדו בשלל אפליקציות ואתרים ייעודיים. רומנטיקנים שרואים בשירותי דייטינג ברשת טרנד חולף, יצטרכו לקחת בחשבון שבאמצע העשור האחרון מספר המשתמשים בגילאים 18-24 עלה פי שלושה, ולא פחות מדהים, בגילאים 55-64 הוא הוכפל.

במרכז השוק התופח הזה ניצבת MATCH GROUP (NASDAQ:MTCH), שמחזיקה מעל 40 מותגים בתחום ההיכרויות ומתגאה בפעילות במעל 190 מדינות.

היהלום שבכתר ואחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה הוא Tinder, שמהווה גם ראש חץ בפענוח השוק. 4 שנים אחרי שהחל, ניתן להגדיר את ניסיון המוניטיזציה של משתמשי טינדר כהצלחה מסחררת: לצד אופציית הפרימיום המקורית, Tinder Plus, הושקה לפני שנתיים Tinder Gold, שמאפשרת למשתמשים לראות אילו אנשים עשו להם לייק (לפני ההתאמה) וזכתה לפופולריות עצומה. זה רק נשמע כמו שינוי קטן – בפועל, החברה מייחסת לו עלייה של 23% ברווח הממוצע למשתמש (ARPU).

קצת מספרים..

מספרית, MATCH מציגה עליות בכמות הנרשמים וכן בהכנסות ורווחים באופן עקבי מאז 2015, כשהרבעון האחרון של 2018 הראה הכנסות של 457M$ – 21% יותר מהתקופה המקבילה ב-2017.  את השנה שעברה סיימה המנייה אמנם בירידה, אך קיבלה זריקת אמון בתחילת השנה, כמו מניות טכנולוגיה רבות ועלתה בכ-25%. לצד נתוני סוף השנה המעודדים, הקפיצה מיוחסת גם להודעה על מוצר חדש, SHIP, שיבסס היכרויות על המלצות מצד חברים (בעיקר חברות) ויהפוך את החברתי – לחברתי עוד יותר. כעת נסחרת המנייה במכפיל רווח 36.42 ובמכפיל עתידי 28.59.

בהתאם, למרות העלייה הקבועה במספרי המשתמשים (כ-8.2 מיליון משלמים נכון לסוף 2018), ההערכה היא כי מדובר בשוק ששיאו הרחק לפניו. כחצי מהרווקים בצפון אמריקה ובאירופה מעולם(!) לא התנסו בשימוש באפליקציית היכרויות, בעוד שבאסיה, דרום אמריקה, אפריקה והמזה”ת מדובר על כ-75%. לפיכך, לצד המשך הדומיננטיות והמגוון בשוק המערבי, הקבוצה רואה את עתידה בהתרחבות משמעותית בעולם, ובפרט באסיה. אחד היעדים המרכזיים לעתיד הוא הודו, שבה נרשמה ב-2018 עלייה ניכרת בכמות המשתמשים והנרשמים, מספרים שצפויים לזנק עוד יותר בשנה הקרובה לאור נוכחות שיווקית מוגברת, במדינה שממילא חובבת אפליקציות.

 

 

 

אם צריך עוד עדויות לפוטנציאל או לאמון שתולה MATCH בקהל הצעיר בהודו, את ההגה כמנהל המוצר החדש של Tinder יתפוס ראבי מהטה, בעצמו ממוצא הודי, שבתפקידו הקודם היה אמון בפייסבוק על Engagement בקרב דור ה-Z.

 

הפנים לאן?

עוד בשנים האחרונות רווחי הקבוצה עלו על התחזיות וכאמור, זהו שוק שפוטנציאל המוניטיזציה שלו רק מתגלה ומתעצב בימים אלה.

אם העשור הקרוב יראה ולו חלק קטן מהצמיחה שהראה העשור הקודם, ההתפשטות הגיאוגרפית והריבוי הצפוי במשתמשי פרימיום מבשרים טובות ל-MATCH, שכבר אחראית לשני שליש מסיפורי האהבה האינטרנטיים.