עם חנויות ולקוחות במעל 150 מדינות, Estée Lauder (NYSE:EL) היא אחת היצרניות והמפיצות המובילות בתחומי איפור, קוסמטיקה, בישום ושיער. רבים לא יודעים כי Estée Lauder אינה מותג בודד, אלא שתחתיה, או בזיכיון שלה פועלים גם M.A.C, Bobbi Brown, Clinique, DKNY, Michael Kors ועוד יותר מ-25 מותגי טיפוח יוקרתיים, רבים וטובים.

ב-1946, עם 4 מוצרים בלבד, החברה הושקה על ידי אסתי לאודר ובעלה וכ-40 שנה אחר כך הגיעה למיליארד הראשון במכירות. ב-2014 הגיעה כבר ל-10 מיליארד במכירות. תחת שרביטם של שני גברים עסקנים ותיקים, אסתי לאודר מעסיקה כ-50 אלף עובדים מסביב לעולם, כש-84% מהם הן נשים.

לחברה יחס מכפיל נמוך יחסית לעומת הממוצע בתעשייה (35.68 לעומת 70.33), אבל היא נמצאת בליגה אחרת לגמרי בפן הרווחי, ומגדילה באופן עקבי את המכירות בסין ובחבל הפסיפי. על פי נתוני הרבעון השני שפורסמו בפברואר האחרון, החברה רשמה גדילה מרשימה של כ-20% במכירות בסין; סך כל ההכנסות (בעיקר ממכירות של מוצרים לטיפוח העור) עלו ב-7%, ששווים לאחר התאמה למטבע ולסטנדרט ההכרה החדש, 11.5%; כ- 4 מיליארד דולר. זאת, לעומת חברות דומות, שהרווח הנקי שהן רושמות ממכירות הוא 10.5%.

באופן עקבי, Estée Lauder מגדילה את הרווחים שלה רבעון אחרי רבעון – קטגוריה מושכת במיוחד עבור משקיעים רלוונטיים, המשמשת אינדיקציה לטיב החברה. התחזיות לשנה הקרובה צופות שוב גדילה, והפעם של 11.7%, בעוד לחברות דומות תחזיות צופות גדילה נמוכה יותר של 10.9%. על פי נתוני השנה שעברה, גידול תזרים המזומנים בחברה היה 26.4%, גדול בהרבה מזה של המתחרים. שיעור הצמיחה השנתי של תזרים המזומנים של החברה ב-3-5 שנים האחרונות עומד על 9.7%, לעומת ממוצע של 7.7% בתעשייה. הנתונים הללו משלימים רצף של שמונה רבעונים עם צמיחה מרשימה ביותר במכירות.

 

מה יכולות חברות קוסמטיקה אחרות שמתקשות לגדול ללמוד מההצלחה המסחררת של אסתי לאודר? על פי האתר Barron’s, קרדיט על שגשוגה של לאודר בכלכלה האיטית של סין, שבעבר גררה חששות לגבי עוצמת המכה שעלולים לספוג מותגי איפור יוקרתיים במדינה, מגיע גם לשיווק ומכירה באמצעות סלפי באינסטגרם. על פי האנליסטית אנדריאה טשיירה (JPMorgan’s) הצמיחה של לאודר נובעת גם מהיות החברה שמרנית, בעלת מיתוג שמרני ולקוחות קבועים.

יריבים ותיקים

כאמור, Estée Lauder אחראית לחלק מההצלחה הגלובלית של מותג האופנה Michel Kors, שמאז שפרץ כבר יצא לדרך עסקית עצמאית (עם רכישת ורסאצ’ה בתחילת השנה), אך חטיבת התיקים שהפכה את שמו של המעצב למוכר בכל בית מתמודדת עם תחרות קשה: 2 מתוך 3 החברות המובילות בתחום שייכות דווקא לחברה אחרת, שמאיימת לבסס את השליטה שלה בקרב יותר ויותר קהלים.

Tapestry Inc. (NYSE:TPR) היא תאגיד עולמי המציע מגוון רחב של אביזרי אופנה לגברים ולנשים, ופועל ב-3 חברות הפצה שונות: Coach, Kate Spade, Stuart Weitzman. החברות מספקות אביזרים כמו תיקי מחשב וארנקים וכן נעליים, בגדים, תכשיטים ותיקים אופנתיים. החברה, שהוקמה ב-1941, פועלת מניו יורק וכוללת כיום 987 חנויות ברחבי העולם, בנוסף לחנויות אינטרנטיות.

המותג המוביל תחת החברה הוא גם המוכר ביותר, Coach, שמספק את רוב הכנסות החברה הנמדדות, שבשנת 2018 נרשמה בהן הכפלה לעומת השנה שקדמה לה. הזינוק בהכנסות בשנה שעברה גרם לכך שהרבעון האחרון שלה עלה על הממוצע השנתי בחמש השנים האחרונות. שיעור ההכנסה פר מנייה עלה גם הוא ביחס לרבעון השלישי של 2018, ל-20.78. 18 שנים וחצי מאז שהונפקה, באוקטובר 2000, Tapestry   ביססה שווי שוק של קרוב ל-10 מיליארד דולר, בעליות קטנות ובטוחות לאורך הדרך.

 

איפה כל זה פוגש אותי בתור משקיע?

משקיעי ההכנסה ישמחו לדעת שכיום החברה ממוקמת בצמרת דירוג חלוקת הדיבידנדים למשקיעים, כאשר כיום תשואת הדיבידנד עומדת על כ-3.9%. Tapestry נסחרת במכפיל עתידי של 13.84 והכנסותיה הכלליות נאמדות בכ-6 מיליארד דולר. הכנסותיה השנתיות עברו את התחזיות ב-30 מיליון דולר, עלייה של 7% מהשנה הקודמת.

שתי החברות, Coach ו-Kate Spade, ידועות בייצור תיקי יוקרה, שלרוב לא מתאימים לכל כיס, אך סקר שנערך על ידי Piper Jeffrey הצביע על עליית המותגים בקרב בני נוער ולאורו החליטו בחברה להנגיש לסקטור את אחד ממוצריהם ולנצל את הזדמנות השוק החדשה שזוהתה. נוסף על זאת, אחד מיעדיה השנתיים של החברה הוא שיפור מיתוגה כמולטי-בראנד, על ידי יצירת סינרגיה בקו השיווק של שלוש חברות הבת, שתייעל את הפרסום הבינלאומי.

התאגיד אמנם מורכב מ-3 חברות שונות, אך Coach הוותיקה היא בהחלט השחקן הראשי ואחראית ל-80% מהכנסותיו בשיעור צמיחה שנתי של 4%. שלוש החברות הגדירו את יעדיהן השנתיים, הכוללים התרחבות גלובלית, חידושים טכנולוגיים ושיפור חווית הלקוח בחנויות ובאינטרנט. מטרה נוספת היא הגברת מעורבות הלקוחות באמצעות התאמת מוצרים אישית. מומחים ממשיכים לראות אתTapestry כאחת ההזדמנויות הטובות ביותר לשנת 2019, ולאור המידע הנסקר, ניתן לראות כיTapestry בנויה על יסודות חזקים ויציבים המקנים לה ביטחון עתידי, הן בקהל היעד שלה והן בשוק ההון.