רק לפני כחודש התרסקה מניית Weight Watchers בכ-14% לאחר דוחות כספיים מאכזבים. חברת ‘שומרי משקל’ אשר נוסדה בשנת 1963 הינה חברת הדיאטות העתיקה ביותר בעולם ולכאורה כל הנסיבות תומכות בדעיכה. לב ליבה של החברה, הלוא הוא תחום התזונה הנכונה וההרזיה, נמצא בפער רב מאחורי המודרניזציה שעובר התחום. החברה אינה מאמצת את המחקרים החדשים ופורצי הדרך וממשיכה לדגול בשיטה הישנה והמיתולוגית שלה של ‘ספירת נקודות’ כבר עשרות שנים.

בנוסף לכך, כיום ישנן אינסוף קבוצות פייסבוק, חינמיות, בכל סוג תזונה שקיים, אפילו חיקויים של Weight Watchers עצמם וכך ניתן להסביר את הדעיכה המתמשכת של החברה לאורך השנתיים האחרונות.

אך עושה רושם שהקונים, שהריחו הזדמנות, מצפים לאירוע מעניין בהמשך והחזירו את מחיר המנייה בתוך שבועיים למקום בוא היה ואף גבוה יותר. בשביל להבין למה הם מצפים, נספר למי שלא מכיר, מה גרם לפיצוץ הזה במניית WW בשנת 2017.

ב-2015 קנתה אושיית התקשורת, אופרה ווינפרי, 10% מהחברה והחלה בקמפיין שיווקי חדש במטרה כפולה: מלחמה בהשמנה העולמית ומלחמה בהשמנה שלה עצמה.

אופרה יצאה עם קמפיין הרזייה סוחף, שבעזרתו יצרה באזז עולמי ובתור מי שתפסה את המקום ה-20 ברשימת הנשים המשפיעות ביותר אי פעם, הצליחה להשפיע על מאות אלפי אנשים, פשוט לרזות ואפילו על עצמה.

אופרה ירדה והמנייה עלתה

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שהפכו את הקמפיין ההוא להצלחה מסחררת היא אחת התופעות התנהגותיות החזקות בעולם, דוגמא אישית.

כפי שהזכרנו קודם, אופרה שמה לעצמה מטרה לרזות גם בעצמה אך לא יכלה לדמיין שההשפעה של ההרזיה האישית שלה על הצלחת הקמפיין ועל ערך המנייה תהיה כה אדירה. כל פרסום אודות הירידה שלה במשקל והשיפור הניכר במראה שלה, הקפיץ את מספר הנרשמים ואת מחיר המנייה.

אופרה רכשה את מניות החברה כאשר נסחרו ב-6.79 דולר למניה וכעבור שנתיים מניות החברה נסקו והגיעו עד למחיר של 101 דולר למניה בחודש בינואר 2018.

אגב, בתחילת 2018 תרמה אופרה לארגון הצדקה שלה 360,000 מניות WW, השווי הנוכחי שלהן כיום הוא יותר מ-15 מיליון דולר.

קצת נתונים פיננסים

ונחשו מה? יש עוד קמפיין בדרך

מרגיש כאילו ההיסטוריה חוזרת, אופרה שוב עלתה במשקל ושוב מייצרת קמפיין רק שהפעם היא יודעת כמה חשובה ההרזיה האישית שלה. היא יודעת שאם תרד במשקל היא תרוויח שלוש פעמים: הרזייה אישית, עולמית ורווח כלכלי עצום. לכן, אופרה תגיע עם סוללה של תותחים שבניהם ליידי גאגא, ג’ניפר לופז, ודוויין ג’ונסון אשר יופיעו באירועי ענק בארה”ב  בכדי להפיץ את הקמפיין החדש ואת ערכי החברה המחודשים.

החברה שידרגה את ערכיה ושיטותיה וסוף סוף לא תדגול בירידה נקודתית במשקל, אלא באורח חיים בריא אשר כולל תזונה נכונה, התייחסות ניכרת לפן המנטלי והתאמה אישית לכל חבר וחברה בתכנית. להערכתנו, Weight Watchers אינה עוגן בתיק ההשקעות לטווח ארוך,  אך אנו מזהים הזדמנות לראלי עקב קמפיין עצום על ידי שלל מובילי דעה ואופרה ווינפרי אחת שיודעת שאם היא תזיע, היא תשפיע.