שלושת יצרניות המשחקים הטובות ביותר עברו את אחת השנים המעניינות בענף

שלושת יצרניות המשחקים הטובות ביותר עברו את אחת השנים המעניינות בענף

תעשיית משחקי הווידאו חווה את אחת השנים הטובות שנראו, למעט נפילה קשה בשלהי שנת 2018, וסוגרת בכך חמש שנים מוצלחות באופן כללי.

הענף בכללותו כמעט והכפיל את הכנסותיו, והצפי היא שבשנתיים הקרובות צמיחתו תמשיך ותביא אותו להיות השלישי מבחינת מהירות צמיחה בסקטור המדיה והבידור (M&E), אחרי מינויי VOD ופרסום ברשת.

ואולם, נדמה כי החגיגה לא תימשך לזמן רב ורק החברות שיקבלו על עצמן את הקדמה, יזכו לשנים טובות נוספות בהמשך. שני דוחות שיצאו לאחרונה סקרו אספקטים שונים של עולם הגיימינג והגיעו למסקנות מעניינות.

במספרים, הרבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם ב9.2 מיליארד דולר במכירות של תוכן ומנויים, מה שמסכם הכנסות של 27.9 מיליארד דולר מתחילת השנה. ההפתעה נובעת דווקא מפילוח נתוני המכירות שמראים כי 83% מהמכירות נבעו ממכירת תוכן ולא חומרה. המסקנה שנובעת מהנתונים היא שאנשים ממעטים לקנות את המכשירים והקונסולות כפי שנהגו בעבר, בייחוד עכשיו כשמייקרוסופט וסוני הודיעו על השקת מכשירים חדשים בשנה הבאה. הציבור מעדיף להמתין ליציאתם מאשר לקנות קונסולות שקיימות מעל חמש שנים. ולמרות זאת, עדיין הסתמנה השנה כאחת טובה בסקטור, למעט בעבור החנויות שמוכרות מוצרים פיזיים.

עולם המשחקים עובר מהפך. במקום למכור חומרה ומשחקים כחומרה, עוברים למכירת בשיטת game as a service. נדמה שיצרניות התוכן למשחקים הבינו גם הן כי מערכת יחסים רציפה בשיטת מנויים, עדיפה על שיטת הקנה/מכור ושכח. (הרחבה על הפרקטיקה תוכלו למצוא בסקירה על זאורה).

האם השיא מאחורינו?

מסקר שנערך בקרב בכירים בתעשייה עולה כי הגם שאלה אופטימיים לגבי המשך בצמיחה, ברור כי הצמיחה העתידית תהיה איטית יותר בשל תחרות גוברת ומודלים חדשים בעולם המשחקים. אחד השינויים שצופה הענף הוא המעבר מחומרה להפצת משחקים באמצעות שירותי ענן, מה שיחייב אותם להתאים את המוצר לענן וכן להגדיל את יכולות הקיבול של הענן עצמו כסגמנט משמעותי בחברה. חברות שלא יעמדו בדרישות במהירות הנכונה, יישארו מאחור. נכון להיום גם לאפל וגם לגוגל שירות משחקים על הענף שמקבל תנופה משמעותית ודוחק לאחור את המתחרות הוותיקות. לאט-לאט אנו צפויים לראות אנשים זונחים את הקונסולות ועוברים למכשירים הניידים שקיימים אצלם בבית. כניסת שירות ה5G בטוח לא תעזור ליצרניות הקונסולה.

אז מה לגבי שלושת ענקיות המשחקים ולאן פניהן?

Electronic Arts (NASDAQ:EA),

מפורסמת בזכות Battlefield, Need for Speed, The Sims, Star Wars, EA Sports FIFA, Madden NFL, NBA Live, NHL, EA Sports UFC. 

הרבעון האחרון עליו דיווחה ענקית המשחקים הוכיח לכולם שהשנה הגרועה שהכתה את התחום מגיעה לסיומה, ודי. אלקטרוניק ארטס חוזרת למשחק, ובגדול. החברה מתכוננת למציאות חדשה, אחת שבה מכירות המשחקים “הפיזיים” יורדות בהדרגה, ומולן מתחזקת מכירת המשחקים והתוכן באופן דיגיטלי. נכון להיום, משחקי החברה זמינים לשימוש בשירותי הסטרימינג של XBOX ו4PS ובעתיד הקרוב גם במחשבים. האפשרות לשחק במשחקי החברה בפלטפורמות שונות, עם אנשים מסביב לעולם היא בעלת יתרונות מובהקים. ניקח לדוגמא את פיפא. כדורגל הוא ספורט פופולארי ברחבי העולם, וכשאנשים אינם צופים בו, הם אוהבים לשחק אותו בין אם פיזית או בעולם הדיגיטלי. מספר המשחקים בפיפא עלה בשנה האחרונה ב-30%, והגיע לשיאו. התכנים הפופולארים של החברה, בשילוב עם שירות המנויים, משחקים בענן ותרבות הESPORTS מנבאים טובות לאלקטרוניק ספורטס ונראה שמדובר בהזדמנות טובה לקחת חלק בהצלחה שתגיע בשנת 2020 .

Activision Blizzard (NASDAQ:ATVI)

מפורסמת בזכות: Guitar HeroCall of DutyOverwatchHearthstoneStarCraftWorld of Warcraft, and Candy Crush Saga.

אחרי שספגה מכה קשה באוקטובר 2018, החלה החברה להתאושש והתוצאות הוצגו בדוחות הכספיים האחרונים של החברה. החברה שנחשבת לאחת מהחשובות בקרב יצרניות התוכן למשחקים, הראתה צמיחה בהכנסות וברווחים כאחד, והציגה תחזית חיובית לשנת 2020. לאחרונה השיקה החברה את משחק הקול אוף דיוטי בגרסת סלולר, ומסתמן שהקהל אוהב את מה שהוא רואה, שכן נכון לכתיבה זו עומד מספר ההורדות על 148 מיליון. הגל עליו עלתה החברה בזכות משחק זה צפוי להמשיך בהתחשב בליגת הESPORTS שצפויה להתחיל בשנת 2020. המנייה עדיין נסחרת ב30% פחות משווי השיא אליו הגיעה באוקטובר אשתקד, ויתכן שדווקא מדובר בחדשות טובות למשקיעים, בעיקר בהתחשב בפייפליין הענף של החברה שצפוי להוביל לצמיחה יפה.

Take-Two Interactive Software (NASDAQ:TTWO)

מפורסמת בזכות: Grand Theft AutoCivilizationBorderlandsNBA 2KBioShock, and Red Dead Redemption.

חוותה שנה מצוינת. הכנסות החברה כמעט והכפילו את עצמן, וגם הרווחים. זאת, הודות להשקות מוצלחות שהוכיחו גם שהחברה אינה נשענת באופן בלעדי על GTA. השקת רד דד 2 הייתה הצלחה מסחררת, עם מכירות של 26.5 מיליון עותקים. השקת השנה בענף גם היא נזקפת לזכות TTWO. משחק NBA שבר את שיא כל הזמנים במכירות למשחק ספורט בחודש ההשקה. החברה שהבינה את חשיבות היחסים המתמשכים עם השחקן, גם גוזרת מכך קופון. כשתוספים ורכישות על גבי המוצר מהוות היום 45% מהכנסותיה.

לסיכום..

תעשיית משחקי הווידאו צפויה לגדול 9% כל שנה ולהגיע לשווי של 192$ מיליארד עד שנת 2022. ככלל, שלשות החברות רשמו תוצאות טובות וצפויות ליהנות אף יותר עם השקת הקונסולות החדשות. בשנים קודמות של השקות (2000/2005/2013) הצליחו החברות ב26% מעל השוק, וככל הנראה ימשיכו ליהנות מצמיחה. גם צמיחת ענף הESPORTS תורם לחברות, ובייחוד ל ATVI שרבים ממשחקיה משמשים במה בESPORTS.

כתיבת תגובה