לפני שנים לא רבות, אם הייתה לכם ביקורת שלישית / חיובית על עסק, לאף אחד לא היה איכפת .

בעידן בו העסק עבר מנוכחות פיזית ברחוב-לדיגיטל, הביקורת חשופות להרבה יותר אנשים, יוכלו לגרום הרבה יותר נזק ולקבל חיי נצח ביקום האינטרנט.

לאור המהפכה הדיגיטלית והרקמות האי קומרס (E-commerce)  ,יחד עם  הצורך בפתרון מהיר יותר ושירות לקוחות ממוקד ואיכותי יותר, קמה זנדסק (NASDAQ:ZEN)

זנדסק הינה חברת תוכנה (cloud based software)  ,המספקת לעסקים מוצרי SAAS -תוכנה שהינה המוצר (לדוגמא דרופבוקס) שנותנים ממשק רב ערוצי  לשירות לקוחות דרך ניהול טיקטים וארגון התגובה ללקוח, בין השאר לפי מידע שנאסף עליו על סמך פעילויות שביצע ברחבי הרשת.

תוכנת הענן מסתנכרנת כדי להגיב בערוצים הרלוונטים לצרכנים מעבר למייל וטלפון, כמו וואטסאפ פייסבוק מסנג’ר, וצ׳ט לייב. בין לקוחותיה נמצאות אייר ביאנבי (Airbnb) ,אובר (uber), גרופון(groupon) ,טסקו (tesco) לוריאל (loreal) ועוד.

התחרות בתחומים הללו עצומה, ככל שהתנועה ברשת עולה, כך הצורך של עסק לייעול ומנגד הצרכן שנהיה תובעני יותר וסובלני פחות.

כל זה מוביל את הנהלת זנדסק להשאר עם יד על הדופק ולספק ביצועים שהביאו תארים כמו תוכנת הCRM (customer engagment center) הנבחרת על ידי הלקוחות וגם בדירוגים גבוהים על  שירותי התמיכה שלה ,כל אלו רק על סמך סקרים של חוויות משתמש -שהן צמד המילים שחברות רבות משקיעות מאמצים רבים להגיע למיקסום שלה.

זנדסק אמנם לא רווחית עדיין , שווי השוק של החברה הינו 8.9 מילארד דולר ודיווחה על הכנסות של 154.8 מיליון דולר ברבעון האחרון, עלייה של 41% בהשוואה לרבעון זה שנה שעברה. זנדסק צופה הכנסות של מילארד דולר בשנת 2020,מה שיעיד על המשך קצב צמיחה שנתי של מעל השלושים אחוז.

מבחינת צמיחה שנתית, זנדסק הכניסה 598.7 מיליון דולר ב2018, צמיחה מרשימה של 39% לעומת השנה שקדמה לה.

החברה ממשיכה בפיתוח מגוון תוכנות ופיצ׳רים כדי להקיף את נושא שירות הלקוחות וניהול המכירות שלה כדאי שיהיה גמיש מספיק ויתאים לכל עסק עם זרוע דיגיטלית, שנהיה ביטוי נרדף לכל עסק עם דופק.