ניהול השקעות חכם מחייב מחקר רב ומעקב שוטף, על מנת לנסות ולאתר שינויים ארוכי טווח בסקטורים ובמניות. למשל – באמצעות מבט על התפתחות הרגלי הצריכה של דור ה-Z, שצפויים לעצב את הכלכלה בעתיד. הרגלים אלו כבר משפיעים על מספר לא קטן של מניות. בעתיד, ככל שילדי דור ה-Z יתבגרו ויצברו כוח כלכלי, השפעתם תגדל.
באחרונה פורסם סקר של בית ההשקעות PIPER/SANDLER שנערך בקרב 10,000 בני נוער המייצגים את כלל האוכלוסייה בארה”ב, ממנו ניתן ללמוד לא מעט.
להלן עיקרי הדו”ח
- אמזון הוא אתר הקניות מספר אחת (מעל 52%).
- נייקי ממשיכה להוביל במקום הראשון בקטגוריית הלבוש (לא רק הנעלה).
- מותג בגדי היוגה והספורט “לולו למון” מטפס חזק למעלה בדירוג.
- 14% כבר צורכים תחליפי בשר.
- 87% מדור ה-Z מחזיקים במכשיר אייפון (כיום נתח השוק של אפל עומד על 45% בלבד).
- דור ה-Z מחלק את זמן הווידאו שלו באופן הבא – נטפליקס 32% ואחריו יוטיוב עם 30%.
- סנפצ’ט היא הרשת החברתית האהובה על דור ה-Z ואחריה טיק טוק ואינסטגרם.
- המודעות החברתית של ילדי דור ה-Z גוברת בעיקר בכל הקשור לאיכות הסביבה ולשוויון חברתי.
- הסלבריטי המוביל הוא אדם סנדלר והמשפיעה החשובה היא אמה צ’מברליין.
מאפייני הנסקרים
עוד נתונים על מותגי לייף סטייל גלובליים, לצד השליטה המובהקת של נייקי
- המותג “קונברס” צובר תאוצה והפופולריות שלו הולכת וגדלה.
- גם “קרוקס” עולה בסולם הפופולריות בהשוואה לסקר דומה שנערך בעבר.
- המותג “לולו למון” זוכה לפופולריות רבה אצל צעירות בעלות הכנסה גבוהה.
- המותג האהוב “ואנס” עדיין מדורג בצמרת אבל נחלש ביחס לעבר.
טכנולוגיה ותקשורת – מי עוד מתחזקת מלבד אפל?
- פייפאל היא כלי התשלומים המועדף על הצעירים אונליין
- הפתרון של חברת “סקוור” צובר תאוצה ומתחזק בקרב צעירים
מזון ומשקאות – מה הדור הצעיר אוהב לאכול ולשתות?
- רשת המזון המהיר “צ’יפולי” שנמצאת במקום גבוה בקרב צעירים עם הכנסה גבוהה נמצאת במגמת התחזקות.
- סטארבאקס עדיין שומרת על אהדה גבוהה, אבל לא משחזרת את ימי השיא של המותג.
- מקדונלדס שומרת גם על יציבות בקרב הצעירים ומנסה להתרחב לקהלים חדשים בעזרת שימוש בסלבס.