אנשים שונאים פרסומות, או לפחות כך נדמה. 86% מאיתנו לא צופים בפרסומות בטלוויזיה, 44% מהמיילים הישירים מעולם לא נפתחים, אנחנו שונאים פרסומות – שלא מתאימות לנו.

שיטות השיווק הישנות מתו: כיוון שהן מוכוונת אל הקהל הרחב הן מפספסות את היחיד, הן מפריעות, וכתוצאה מכך מתעלמים מהן. יעילות השיווק הגרנדיוזי הולכת ונשחקת. ‘דע את הלקוח שלך’, זו הטקטיקה החדשה. מידע על הלקוח נמצא ברשת, מפוזר בחלקיקים; שיתופים ברשתות החברתיות, זמן שהייה בדפים מסוימים, היסטוריית חיפושים, תדירות רכישות ברשת, מה קנית? מה קראת בוויקיפדיה? אם נוכל לאסוף ולהסיק, באופן אוטומטי, את המידע הנ”ל, נוכל לבנות פרופיל מדויק להפליא של הצרכן שלנו. דרך הגישה אליו תיסלל מעצמה.

זו הפלטפורמה של-HUBS NYSC) HubSpot) מארג תוכנות שיווק ומכירות אשר עוזרת לחברות לצמוח ולמשוך קונים, לתעל צפיות ולסגור מכירות ע”י התאמה אישית ללקוח והתאמה שיווקית פנים-חברתית. היא הופכת את המיילים ואת אתר החברה אישיים לכל משתמש, עושה אופטימיזציה לקידום במנועי החיפוש ואף מפרסמת ברשתות החברתיות. לאחר ייצור ה’לידים’ (לקוחות אשר הראו פוטנציאל קנייה: לחצו על באנר/נכנסו לאתר הקניות) היא מעבירה את הגולשים אל דפי נחיתה נוחים מפורטים על-מנת לסגור עסקה. היא מציעה שירותים-אנליטים מתקדמים ומערך תמיכה נרחב. יותר מ15,000 חברות ביותר מ-90 מדינות כבר משתמשות בה, מבסיס האם האמריקני שהקימו שני המייסדים בוגרי מכללת MIT, החברה כבר הרחיבה משרדים אל סינגפור, בוגוטה ועוד שבע מדינות נוספות בעולם.

למרות שעוד לא חולקו דיוידנדים, העתיד נראה מבטיח. החברה טפסה מרווח של $100M ב-2014 כאשר הונפקה לרווח של 500M$ ב-2018 והתבססה לכדי שווי-שוק של מעל 6B$, כיאה לסקטור ההיי-טק, הצמיחה מתמדת, ברבעון השלישי של 2017 הכניסה החברה $97M- באותו הרבעון של 2018- $131M- פרט לאוקטובר האחרון בו ספגה המנייה צניחה של כ-10% (וזאת כחלק מתנודת השוק הרחק ממניות-טכנולוגיות, לאו דווקא בשל אירוע תקשורתי או שינוי מגמתי בחברה) מחיר המנייה עלה בכ-60% בשנה האחרונה כך שניתן להישאר אופטימים, יתרה מכך, החברה עולה על ציפיותיהם של האנליסטים ודיווחה על הכנסות של כ-$132M ברבעון האחרון של 2018 לעומת $125M שחזו לה.

החברה עוד בחיתוליה, מתפתחת, את מרבית הכנסותייה היא משקיעה בפיתוח ומחקר (ב-2014 העסיקה החברה 200 עובדים, נכון להיום, מעסיקה החברה 2638 עובדים) מעבר לשיווק, שחררה החברה חבילת מכירות ושירותים- מעטפת שלמה יותר (בתשלום, כמובן) בשביל הלקוח, מותאמת ע”פ גודל החברה, חבילה חודשית של 50$ ללקוח קטן לעומת 3200$ לתאגיד. כתוצאה ממוצר טוב יותר, תכליתי ומגוון- מתרחב גם נפח השוק, בסיס הלקוחות של החברה צמח בכ-40% מהשנה שעברה (הרווח על-כל מנוי ירד בכ-4% בשל הצטרפות של לקוחות קטנים למסלולים הזולים). כרגע החברה עומדת על כ-52,500 מנויים-חודשיים.

מטרת העל של HubSpot היא להפוך לפלטפורמה השיווקית היעילה ביותר, כזו המשכללת ומיעלת לחברה את כלל השיווק-האינטרנטי. בתחום רווי עליות כמו עולם ההיי-טק, ובעידן שבו הכל זמין לנו בלחיצת כפתור, כל מה שצריך זה להניח את הכפתור באופן הכי נוח ללקוח, זו HubSpot, חברה שיוצאת מנקודת ההנחה שהשיווק הפך מהותי יותר מהמוצר עצמו. הקניות באינטרנט ידיחו את הקמעונאות הפיזית, פרסומות הן המטבע החדש, חברה צעירה ומתפתחת כמו- HubSpot יכולה להשתלט על נתח שוק מאוד משמעותי ולהתבסס כשחקנית מרכזית בתחום הפירסום האינטרנטי.