שוק ציוד בעלי החיים הגיע בשנה שעברה בארה״ב בלבד ל-72 מיליארד דולר, וצפוי לצמוח בשיעור של 17% עד שנת 2022. בעידן אמאזוני (AMAZON), זירות מסחר אלקטרוני שכיחות בתעשיות רבות, ולאור הנתונים, הדיגיטל לא פוסח גם על בעלי ארבע הרגליים. כמה נתונים על התעשייה ועל ההזדמנות הנוכחית:

-אחד מתוך עשרה בעלי כלבים יצר עמוד לבעל החיים שלו באחת מהרשתות החברתיות.

-הסכום אותו הוציאו בארה”ב בלבד על תחפושות לבעלי חיים מוערך בכ-480 מיליון דולר,ב2018 בלבד.

-בסקר שבו נשאלו בני המילאנליאנז, הסכימו 72% מהם על קיצוץ במשכורת לטובת הבאת חיית המחמד שלהם לעבודה.

לאור מחקרים וסקרים שנערכו בשנים האחרונות, ניכרת עליה עקבית באחוז משקי הבית המחזיקים בחיית מחמד. השינויים שעברו משקי הבית בעשורים האחרונים: נישואים בגיל מאוחר יותר, ומספר צאצאים נמוך יותר הקפיצו את חשיבותו של בעל החיים לכל משפחה כמה מדרגות למעלה.

מן המתבקש שהכלב או החתול יכללו גם הם בסל הקניות כחלק ממגמת השופינג דרך הסלולרי, וחברת Chewy (NYSE:CHWY) זיהתה את המומנטום, ועושה כל שביכולתה על מנת שאחזיתה תהיה החזקה בשוק.

לא על העצם לבדה

חברת  (NYSE:CHWY) Chewy שהונפקה ביוני 2019, בעלת 11.3 מיליון לקוחות פעילים, הינה חנות מקוונת למזון, תרופות ושירות וטרינרי עבור חיות מחמד. ברבעון הראשון לשנה הנוכחית שפורסם לפני כחודש ציינה החברה צמיחה מרשימה של 45.2% במכירות לכדי 1.1 מילארד דולר. סכום זה הגיע לאחר צמיחה של מעל 44% במאגר הלקוחות הפעילים שלה, שולי רווח שצמחו גם הם ל22.9%, ועליה של ממוצע פר קנייה (אינדיקטור מקובל בתחום הריטייל) שהגיע לכדי 343 דולר, המייצג עליה של 9.2% לעומת אותה התקופה בשנה שעברה.

אפקט הWOW, ופרסונליזציה

המהלך הבולט ביותר שמבדיל בין Chewy למתחרותיה הנוכחיות הינו לפי הנהלת החברה, אפקט הוואו.

שירות הלקוחות של החברה, כחלק מכלל עובדיה מתופעל על ידי אוהבי בעלי חיים בלבד. את היחס האישי המתורגם למנוע כלכלי חזק משיגה דרך שירות לקוחות 24/7 , פתקים הנשלחים בכתב יד לכל לקוח חדש (קשה לדמיין את אמאזון עושים זאת..), פרחים לבעלים שחיית המחמד שלהם אבדה, ופרוטרטים של הכלב או החתול הנשלחים ללקוחות באופן רנדומלי.

הדגש על חווית הלקוח,יחד עם היצע של מעל 45 אלף מוצרים וממשק אינטואיטיב ונוח קריטיים להצלחת החברה וניכרים במספר הצומח של מאגר הלקוחות שלה, ושימורם.

כיאה לחברה מבוססת דיגיטל, Chewy מציעה מנוי שנתי-נתמך דאטא הנקרא Autoship. מסלול אוטומטי זה מקנה משלוח רוטיני  ללא צורך בהתערבות אנושית עבור היקרים לנו. החברה משקיעה מאמצים בהרחבת בסיס המשתמשים בערוץ זה, ולמעט שירות לקוחות רע או עליה דרסטית במחירים, לא נראת סיבה טובה שבגינה לקוח יפסיק את המנוי.

בסגמנט זה דיווחה החברה על צמיחה בשיעור של 55 % במכירות לעומת אותה התקופה ברבעון הראשון של 2018.

בגרף: הכנסות מautoship

אז איך לא עשו את זה קודם?

ההשוואה ל pets.com, נדרשת.

למייסד Chewy, ראיין כהן, שייסד את החברה ב2011  (בגיל 26!) יש הרבה מה להגיד כאשר נשאל האם קיים הבדל בינו לבין pets, חברה שהונפקה כבר בתחילת שנות האלפיים כחנות מסחר אלקטרוני למזון לבעלי חיים.

למרות הרוח הגבית שקיבלה מאמזון באותה התקופה, והעליה במכירות, pets.com הפסיקה את פעולתה תשעה חודשים לאחר הנפקתה בעקבות הפסדים כבדים. סיפורה הוא אחד הבולטים מקורבנות בועת הדוט קום.

לפי כהן ההבדלים הם ראשית בהכנסות, עם Chewy המוכרת במילארדי דולרים לעומת pets.com עם מכירותיה שעמדו על מילוני דולרים בודדים, וכמו כן הבדלים באסטרטגיה השיווקית: בעוד Chewy משקיעים משאבים בגיוס לקוחות חדשים ורכישות מחסנים, pets.com שפכה כספים על פרסום ושיווק אגרסיבי. בנוסף מציין את אפקט הWOW של החברה, דגש על שירות הלקוחות, והכנסות המורכבות עיקרן ממזון לבע”ח, אך בנוסף גם שירותי וטרינריה, ציוד רפואי ותרופות. לChewy האסטרטגיה והתרבות הארגונית המבדילים אותם מזו שהתרסקה לפני כשני עשורים.

מה הלאה,ומי מאיימת לנשוך

לרבעון השני של 2019 החברה צופה גידול של בין 39%-42% במכירות לעומת אותה התקופה בשנה שעברה, שיגיעו לסכום של 1.12 מיליארד דולר-1.14 מיליארד דולר בהתאמה. החברה צופה הכנסותשל כ-4.7 מילארד דולר, לכל שנת 2019 המיצגים עליה של כ32% לעומת 2018.

החברה נחשבת כחברת חסינת מיתון, עם אחוזי שימור לקוחות מרשימים וחיזוק הקשר עם בעליהם של ההולכים על ארבע כמו שהיה אם היו קונים בחנות השכונתית. עם זאת, יתכן והתחרות מצד הענקיות, כמו אמאזון ווולמארט יאיימו על החברה וישנו את התמונה הנוכחית ויותירו את Chew עם הזנב בין הרגליים.  היא אינה הצעירה היחידה שאינה עדיין רוווחית מאלו שהונפקו השנה, כך ששווה לשים לב להתפתחויות בשוק ומגמותיו, יחד עם פרסומים פיננסים ואחרים מצד החברה.