ב 10.9.2019, בשעה 10 בבוקר שעון ארהב, (20:00 בישראל)  יושק בפעם ה 11 במספר מכשיר חדש לבית אפל, על ידי מנכל החברה טים קוק, באירוע חגיגי ונוצץ.

חלפו מעל 10 שנים מאז אותו רגע בלתי נשכח בתחילת שנת 2007 בה עמד סטיב גובס על הבמה בקופרטינו, קליפורניה, והכריז על האייפון הראשון ששינה לימים את הדרך בה אנו מתקשרים ומתנהגים.

2019 לא התחילה על רגל ימין מבחינת אפל אולם מאז, עברו מים רבים בנהר עליו שטה בביטחון חברת אפל.

אותו הרגע יזכר לימים כאירוע בלתי נשכח, אירוע חלוצי ומדהים בו נחשף העולם למכשיר עתידני. מאז, אפל עודנה שולטת בשוק אך כבר היא לא היחידה בו. לבוםשאפיין את האירוע בשנת 2007 אין אנו מצפים, שכן, כמה עוד אפשר להפתיע אותנו? לצד חוסר היכולת להפתעותמביתשטות ליד אפל ענקיות חדשות שהצטרפו לחגיגה, וגם הן, דה פקטו, נגסו ביכולתה של אפל לחדש לנו.

המהפכה שהחלה אפל המשיכה עם סמסונג שאליה הצטרפו בחלוף השנים LG וואווי, שיומי, OnePlus ועוד רבות אחרות.

לצד אלה ויד ביד עם ההאטה בחידושים החדשות והפיתוח, מחירי המכשיר היוקרתי עלו ועלו ואם בעבר נדרשו 399$ כדי לשים את היד על המכשיר הנוצץ החדש, היום נאלץ להיפרד מ1149$, והיד עוד נטויה. ואולם, השאלה היא כיצד מושפעת מניית החברה מהמציאות החדשה פוסט סטיב גובס ומתחרות חדשות בשוק. שאלה זו חייבה אותנו לצאת ולבחון קיומו של קשר סיבתי, קיומה של מגמה או ארעיות סביב אירועי ההשקה הקודמים ואלה שעתידים לבואכשבניהן אירוע אחד קרוב מתמיד –ב-10/9 בשעה 10 בבוקר שעות החוף המערבי, – 20:00 בערב שעון ישראל עיני העולם הטכנולוגי בוודאי יהיו נשואות לבמת ההשקות בקופרטינו, קליפורניה.

לצורך הבחינה לקחנו את תאריכי ההשקות של כל אייפון בנפרד וקבענו את מחיר המנייה ביום זה כמחיר הבסיס. חלקה הראשון של הבחינה עסקה בניתוח מחיר המניה בתאריך זה. חשוב לציין שהחברה מציגה את המכשיר בשעות הבוקר ולכן השווינו את מחיר הסגירה של היום לפני ההשקה למחיר הסגירה למחרת.

מבדיקה זו למדנו כי תגובת המנייה ביום ההשקה אקראית לגמרי לכן החלטנו לבחון טווח זמן רחב יותר. הרחבת הזמן הנמדד הולידה תובנות מרתקות על התנהגות המשקיעים בחלון הזמן של חודשיים לפני ועד חודשיים אחרי ההשקה.

בטבלה: מחיר המנייה ביום ההשקה נקבע כמחיר הבסיס וביחס אליו מוצגים שינויים עד אליו וממנו.

הממצאים מלמדים בצורה כמעט חד משמעית כי כל התקופה שקודמת ליום ההשקה, החל מחודשיים לפניה, מחיר המנייה מטפס באופן מובהק, ללא קשר לטיב המכשיר, מה שנובע בעיקר מהסודיות המוחלטת עליה אפל שומרת בקנאיות לקראת כל אירוע השקה. לצורך המחשה נוספת, לפניכם גרף המתאר את התנהגות המנייה כאשר הושקו מכשירי אייפון  3Gs ואייפון X אשר היוו נקודות מפנה מבחינת חדשנות ומחיר המכירה של המכשיר ולהבדיל השקתו של האייפון 5 שאכזב לגמרי כאשר הגיע לחנויות. כמו כן, ממחיש הגרף את התנהגות המנייה בממוצע על פני ציר הזמן של השקת מכשיר חדש לאורך השנים.

כך הסקנו שהמשקיעים מצפים ונרגשים לקראת השקתו של מכשיר חדש כמעט בכל פעם אך לא תמיד מרוצים מהמוצר כאשר מגיע לחנויות. לכן אם נסתמך על הממצאים נוכל לראות כדאיות בהחזקת מניית אפל בחודשיים לפני ההשקה תוך מימוש הפוזיציה מספר ימים לפניה ובכך למנוע את החשיפה מאכזבת המשתמשים ובלבד להנות מההתרגשות לקראתו.

מוזמנים ללכת ולבדוק מה קרה במניית אפל בחודשיים האחרונים, ולגבי העתיד – תמשיכו להתעדכן …