SPOT – SPOTIFY היא חברה המספקת שירות מוזיקה דיגיטלי שמאפשר סטרימינג של מוזיקה ופודקאסטים. החברה הוקמה בשנת 2006 בשבדיה והושקה רשמית לאחר שנתיים. נכון להיום השירות ניתן ביותר מ-190 מדינות בעולם. השירות הבסיסי בספוטיפיי הוא חינמי ומגיע עם תכונות בסיסיות, פרסומות ומגבלות שונות. משתמשים שמעוניינים בכך יכולים לקנות שירות פרימיום שמאפשר איכות האזנה גבוהה יותר, הורדת תכנים וצמצום הפרסומות.
בתחילת השנה נקלעה החברה לסערה באשמת ג’ו רוגן, בעל פודקאסט עם יותר מ-10 מיליון מאזינים שקיבל חוזה בשווי 100 מיליון דולר מספוטיפיי, וראיין מתנגדי לחיסוני קורונה. הזמר ניל יאנג זעם והודיע כי אם לא יוסרו תכניו של רוגן, יוריד את שיריו מהשירות – וכך אכן קרה. בעקבותיו, נטשו את החברה עוד זמרים ומשתמשים רבים. סערת היח”צ אילצה את החברה להתערב והיא הודיעה על מדיניות חדשה לפיה תפעל לסנן ו/או לסמן תכנים ומשתמשים בעייתיים בנושאים שקשורים למחלות.
לאירוע היו השפעות פיננסיות – ובימים שלאחר האירוע ירדה מניית החברה ב-9%. בנוסף, בתחילת פברואר פרסמה החברה דוח מאכזב לרבעון הרביעי של 2021, בו דיווחה על כ-180 מיליון משתמשי פרימיום מתוך 406 מיליון משתמשים סה”כ. הכנסות החברה עמדו על 3.04 מיליארד דולר, מתוכם 445 מיליון דולר מפרסום, גידול של כ-40% מהרבעון המקביל בשנה הקודמת. החברה מצפה שהשלכות המשבר התקשורתי יבואו לידי ביטוי ברבעון הראשון של 2022 – ויתבטאו בגידול קטן יחסית של 3 מיליון מנויים משלמים (לעומת 8 מיליון בין הרבעון השלישי לרביעי של 2021). לאחר פרסום הדוחות צנחה המנייה ב-20% ממחיר מניה של 191 למחיר של 158.
להלן טבלה המרכזת מספר נתונים לשנת 2021
Period | Q4 2020 | Q1 2021 | Q2 2021 | Q3 2021 | Q4 2021 |
Total MAUs (Millions) | 345 | 356 | 365 | 381 | 406 |
Growth (YOY) | 27% | 24% | 22% | 19% | 18% |
Premium Subscribers (Millions) | 155 | 158 | 165 | 172 | 180 |
Growth (YOY) | 24% | 21% | 20% | 19% | 16% |
Ad-Supported MAUs (Millions) | 199 | 208 | 210 | 220 | 236 |
Growth (YOY) | 30% | 27% | 24% | 19% | 19% |
כמו חברות דיגיטליות רבות בעידן הנוכחי, מדובר בחברה מפסידה. עם זאת, ההפסד הנקי של ספוטיפיי הצטמצם משמעותית מ-666 מיליון דולר ב-2020 ל-39 מיליון דולר בלבד ב-2021. התחזיות של החברה הן לרווח נקי ב-2022 של 69 מיליון דולר.
ומה הלאה? המשבר הנוכחי עשוי להיות זמני בלבד, וייתכן שירידת המניה הופכת אותה להזדמנות השקעה מעניינת. בגרף המצורף ניתן לראות את נתח השוק של ספוטיפיי ביחס למתחרים – ב2021 היו לה כמעט 180 מיליון משתמשים, פי 2 מהמתחרה הגדולה אפל מיוזיק, שלה כ-91 מיליון משתמשים. זאת, בהשוואה של משתמשי הפרימיום בלבד.
החברה מקווה להגיע בעתיד למיליארד משתמשים, וקצב הצמיחה שלה בשנים האחרונות אכן מרשים. מתי היא מעריכה שתגיע למטרה? היא עדיין לא סיפרה למשקיעים. אם זה יקרה, ואם היא תשכיל להגדיל את חלקם של המשתמשים המשלמים, נראה שהעתיד שלה יישמע היטב.
נתונים עיקריים 08.02.2022
מחיר מניה בדולר – 171.51
שווי שוק במיליארדי דולר – 32.956
מכפיל רווח- P/E
357.14 – מכפיל רווח עתידי(12 חודשים) EP/E
מכפיל מכירות – 2.84 P/S
סה”כ מכירות ב-12 החודשים האחרונים(מיליארד דולר) – 9.7
צמיחת מכירות (3 שנים) – 83%
צמיחת מכירות (12 חודשים) – 22%
חוב פיננסי (מיליארד דולר) – 1.781
מחיר יעד ממוצע – 251.18
אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ”י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. החברה מחזיקה ו/או עשויה להחזיק ו/או למכור במסגרת פעילותה השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברה הנסקרת, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עם החברה הנסקרת, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות לחברה ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים בכתבה. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.